Гендерне насилля Мінсоцполітики: гендерні радники на фірмах
Гендер політика, ЛГБТ законодавство, ЛГБТ законодавство, Новини України, Усе про гендер

Гендерне насилля Мінсоцполітики: гендерні радники на фірмах

У той час як Україна переживає жахливу демографічну кризу і її населення скоротилося на 11 мільйонів чоловік Міністерство соціальної політики замість того, щоб терміново розпочати щось, аби змінити дану ситуацію, зайнялось “найнагальнішим питанням української сьогоденності” – пропонує введення у штаті всіх підприємств, установ, організацій посади уповноваженого з гендерних питань – радника керівника підприємства.
29 Січня 2020 року Міністерство соціальної політики України затвердило Наказ № 56 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо внесення до колективних договорів та угод положень, спрямованих на забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків у трудових відносинах».

Однак, даний документ, крім хороших пропозицій, які стосуються трудових відносин та захисту прав працівників, пропонує всім підприємствам, установам, організаціям посилити так звану гендерну складову трудових відносин!

Зокрема, пропонується ввести на підприємствах посаду уповноваженого з гендерних питань – радника керівника, а також скорегувати колективні договори / угоди та створити в них окремі статті наступного змісту:

1. Положення щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків та недискримінації рекомендується викласти у колективному договорі / угоді окремим розділом „Рівність і недискримінаціяˮ (далі – Розділ).

4.1. До Розділу рекомендується включити такі домовленості сторін:

– про забезпечення діяльності уповноваженого з гендерних питань – радника керівника підприємства, установи, організації, їхніх структурних підрозділів;

– про включення до Положення про службу правової допомоги, інспекцію, комісію питань контролю за недопущенням дискримінації за ознакою статі та іншими ознаками у сферах оплати праці, охорони праці, соціального захисту;

– щодо проведення гендерного аудиту (перевірки стану забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків на підприємстві, в установі, організації при формуванні та реалізації політики, програм, проектів, наданні послуг, у фінансовій діяльності) і підготовки за його результатами плану дій підприємства, спрямованого на гендерне вирівнювання.

Коригувати положення підприємства із забезпечення рівності у всіх розділах колективних договорів/угод шляхом внесення змін і доповнень за результатами гендерного аудиту підприємства, установи, організації, який може проводити профспілковий орган (профспілковий представник) та/або уповноважений з гендерних питань – радник керівника підприємства, установи, організації, їхніх структурних підрозділів. Також для його проведення можуть залучатися зовнішні фахівці. Такий аудит рекомендовано проводити із застосуванням методології МОП один раз на рік.

Враховуючи, що релігійні організації мають статус юридичних осіб, то при нинішньому формулюванні зазначеного документу їх можуть також у трудових відносинах зобов’язати дотримуватися зазначених методичних рекомендацій в гендерному аспекті.

Розширення гендерної рівності в усіх сферах – пріоритет Мінсоцполітики

Варто зазначити, що в грудні 2019 року заступник Міністра соціальної політики з питань європейської інтеграції Сергій Ніжинський на зустрічі з представниками Міжнародної організації праці (МОП) та Урядового уповноваженого з питань гендерної політики заявив наступне:

”Нам приємно, що ті напрацювання, які ми ініціювали та підготували, є першочерговими. Розширення гендерної рівності в усіх сферах, – для нас це основний пріоритет”, – сказав Сергій Ніжинський.

Заступник Міністра зазначив, що гендерний аудит є новим інструментом просування політики гендерної рівності, який дозволяє проаналізувати, якою мірою гендерна рівність відображена в діяльності самої організації.

Разом з такою бурхливою активністю в питаннях гендеру, Мінсоцполітики нині, відповідно до пріоритетів своєї роботи, вибудовує сімейну політику лише з погляду соціального захисту сім’ї. Така ситуація не тільки ускладнює, але й практично унеможливлює комплексну реалізацію завдань, покладених на вказане Міністерство у частині формування та реалізації державної політики з питань сім’ї. Яскравим доказом цього є те, що після завершення дії Державної соціальної програми підтримки сім’ї до 2016 року станом на січень 2020 року так і не було затверджено навіть концепцію програми підтримки сім’ї на наступний період.

На жаль, останні роки ми спостерігаємо за тим, що прикриваючись питаннями гендерної рівності, як рівності прав чоловіків і жінок, ліберальні сили насправді просувають гендерну ідеологію, яка спрямована на руйнування сім’ї та негативно впливає на молоде покоління, нав’язуючи йому аморфні гендерні ролі та ліберальні цінності.

Закликаємо активно молитися, щоб влада України не йшла на догоду ліберальним силам та не поширювала гендерну ідеологію. Закликаємо писати звернення до Міністерства соціальної політики з проханням анулювати Наказ №56 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо внесення до колективних договорів та угод положень, спрямованих на забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків у трудових відносинах» та винести його на широке громадське обговорення.

Джерело: Родина

Tags:

Залишити відповідь

*