Синдром "відкладеного дорослішання". Що це?
Глобалізація, Мас-медія

Синдром “відкладеного дорослішання”. Що це?

Ви коли-небудь чули про синдром “відкладеного дорослішання”? Ні? Дуже дивно, адже з кожним днем ​​інфікованих цим новим вірусом стає все більше …

Сьогодні вже стало майже нормою, коли чоловік не хоче брати на себе відповідальність. Він ухиляється від неї на роботі, перекладаючи завдання, за якими потрібно самостійно приймати рішення, на своїх колег. Він дозволяє собі “халтурити” у відносинах з жінками. Він ухиляється від обов’язків в родині, з дружиною, з дітьми, з господарством. Просто не бере на себе відповідальність, сподіваючись, що хтось за нього все зробить. Зазвичай, до 30-ти років він ще нічого не досяг.

Сучасному суспільству споживання вигідно, щоб ніхто не дорослішав якомога довше.

Знаєте, як виглядає ідеальний споживач? Це підліток. У навушниках, з новим гаджетом в руках, одягнений по моді. Підліток з великими амбіціями. Для системи, заснованої на споживанні, людина – це всього лише батарейка. Тому зупинятися не можна. Він повинен споживати, споживати, споживати …

А для цього у людини повинен залишатися смак до всього нового, що є типовою рисою підліткового характеру. Stay hungry, stay foolish. Сьогодні ці слова стали новою заповіддю для молоді. Молодь повинна залишатися, як можна довше, безрозсудною і голодною. Голодною до новинок.

Проблема в тому, що хороших пропозицій сьогодні може бути як завгодно багато. Люди змінюють телефон раз на рік. Місце роботи – раз в 2 роки. Партнера – раз в 3 роки. Складно вибрати щось одне. Складно зупинитися на цьому. Складно бути постійним, особливо, якщо система цього не хоче.

Зупинятися не можна. Зупинка – це збій в системі. Будь-яке глибоке переживання – це зміна ритму споживання. Загроза всьому механізму. Саме тому людям нав’язується “позитивне” мислення. Сьогодні горе заперечується, як факт сучасного життя, і витісняється зі свідомості людей. Бажання “не завантажувати” інших робить людські відносини і почуття “пластмасовими”.

На цю мету працює вся індустрія розваг. Люди стають занадто поверхневими. Тому банальні ідеї в фільмах на кшталт “хмарного атласу” викликають такий великий відгук серед людей, які вважають себе не такими, як усі …

Зараз стало просто обов’язковим бути не таким, як усі. “Креативність” – якість, без якої вже соромно на люди показатися. Тому такий сплеск популярності Інстаграма. Тому так модно сьогодні бути підприємцем. Стартапером. І бажано – під готові інвестиції. Адже “подавати надії” сьогодні – стратегія куди більш виграшна, ніж взяти на себе ризик і зробити щось самому і до кінця.

Висловлювання, що в сучасному світі немає дорослих, а залишилися тільки постарілі діти, втратило свою актуальність. Сьогодні суспільство складається не з дітей, а з підлітків, які вже досягли статевої зрілості. Які просто не хочуть дорослішати. Адже сучасне життя дозволяє не розлучатися з ілюзіями до самої пенсії.

 

Колупаєв В.А., м.Тюмень

 

Джерело

Tags:

Залишити відповідь

*