Глобалізація, Мас-медія, Новини

Телебачення – опіум для народу

TV

Сьогодні, ми знаходимося у величезному інформаційному полі, яке часом лякає своїми масштабами і можливостями. З ранку до вечора через ЗМІ до нас надходять сотні новин, подій та будь-якої іншої інформації. Інформація, в свою чергу, не є чимось нейтральним, але вона здатна впливати на людину та її життя.

Одним з найпоширеніших способів отримання населенням інформації, незважаючи на сильну конкуренцію з боку інтернету, як і раніше залишається телебачення. Телебачення – це основне джерело, з якого люди черпають різного роду інформацію. Саме по «ящику» більшість з нас звикли дивитися новини, програми, шоу, фільми і т. д. Люди звикли до телеефірів, а також звикли некритично вірити отриманій звідти інформації, хоча самі часто стверджують протилежне.

Телебачення дозволяє засвоювати близько 50% інформації, яка передається через мережі телемовлення. Але що в собі містить ця інформація?

 Сучасні мас-медіа створюють величезну кількість негативної інформації. Сьогоднішні ЗМІ заповнили сцени жорстокості, насильства, вбивств, катастроф, епідемій і т. п. Якщо проаналізувати телепрограми, то не важко помітити, що до 90% контенту – це негативна інформація. Майже в кожному випуску новин присутні сцени жорстокості і насильства. Створюються все нові і нові програми, пов’язані з розслідуваннями та роботою правоохоронних служб. Ці програми містять сцени насильства, вбивств, розповідають про жорстокість та несправедливість життя. Після перегляду подібних телеефірів, у людини неминуче виникає почуття страху: страху за власне життя, за життя близьких, пропадає впевненість у завтрашньому дні. І хоч на перший погляд в цьому немає нічого особливого, але насправді воно відбувається зовсім не випадково.

 По-перше, існує думка, що людині підсвідомо подобається бачити негатив на екрані, що комусь гірше, ніж йому. Такий стан часто ще називають «комплекс телеглядача» – дивитися на катастрофи і страждання, сидячи в безпеці. Саме тому, стверджують психологи, у передач, багатих сценами жорстокості, руйнувань і катастроф такі високі рейтинги, які спонукають «телевізійників» в гонитві за грошима створювати все більше подібних програм. Крім того, за деякими даними, на частому показі смерті наполягають рекламодавці. Фахівці з реклами, вважають, що видовище смерті найсильніше збуджує увагу та інтерес телеглядачів і читачів. Майже щодня ЗМІ повідомляють про замовлені вбивства, пограбування, зґвалтування, кримінальні зіткнення. Нерідко ці повідомлення подаються з необов’язковими подробицями, які негативно впливають на споживачів цієї інформації, сприяють нагнітанню побоювань і страху.

 По-друге, критикувати значно легше, ніж хвалити. До того ж, негативна новина завжди викликає масу емоцій, критики, пліток і розмов, на відміну від чогось доброго і хорошого. В силу психологічного механізму співпереживання, емоційного резонансу подібне видовище викликає у багатьох телеглядачів почуття жалю, зниження настрою, тривогу за своїх близьких, які можуть опинитися в кризових або надзвичайних ситуаціях.

 По-третє, негативна інформація, а особливо її велика кількість пригнічує людину, обурює, робить її агресивною або, навпаки пригніченою, а людьми в такому стані набагато легше маніпулювати. Досить згадати «інформаційну бомбу» 2013 року про «кінець світу». У кожному засобі масової інформації із завидною регулярністю з’являлися повідомлення про катастрофу, що насувається, безліч припущень про те, що станеться з людством, хто виживе, а хто ні. Основною метою цих матеріалів було залякати населення і за всяку ціну відволікти від реальних, щоденних проблем. Якщо людина дізнається, що жити залишилося всього декілька років, то набагато спокійніше сприйматиме інформацію, наприклад, про своє звільнення. Навіщо боротися за свої соціальні права, виходити на демонстрації, вимагати відставки уряду? Перед спільною загибеллю це все відступає на другий план.

 Кому і для чого потрібна така пасивність людей?

 Світова фінансова олігархія серйозно ослабла і боїться втратити свою владу. Оскільки старі важелі впливу на населення вже не працюють, світова «еліта» включила найнебезпечніший метод управління – залякування населення будь-якими способами, включаючи «наукові» обіцянки кінця світу, терористів і т. д. Щоб сьогоднішня домінуюча західна концепція управління могла впровадитися в життя, люди повинні боятися, а чого – справа десята, адже головна якість стану страху – це втрата здатності відповідати за своє майбутнє. В екстремальній ситуації людина дуже часто поводиться так , «що сказали, те й зробив». А нагнітання страху штучно переводить психіку людини в  пасивний, «стадний» стан.

Готовність суспільства сприймати інформацію з навколишнього світу безпосередньо пов’язана з світоглядом, який прищеплюють дітям батьки, система освіти і культура в цілому. На даний момент у суспільстві домінує калейдоскопічний світогляд – коли люди просто не бачать зв’язків між тим, яку інформацію вони щодня споживають і наслідками для себе, своїх родин і суспільства в цілому. Така нездатність бачити далекосяжні наслідки яскраво виражається в гаслі «покоління пепсі» – «Бери від життя все!». Калейдоскоп в голові не тільки робить людей нездатними прораховувати наслідки своїх вчинків і оточуючих процесів, але ще й дозволяє управляти, маніпулювати людьми в своїх корисливих цілях.

 

Tags:

2 thoughts

  • Телевізор сьогодні руйнує сім’ї та психіку дітей. Він стався основним знаряддям, яке масово нав’язує та маніпулює суспільні принципи та погляди. На Телебачення члени сім’ї найбільше витрачають свій вільний час, чим руйнують свої взаємні відносини, стаючи до себе щораз холодніші та чужі.

  • Pingback: Сім’я під Покровом Богородиці

Залишити відповідь

*