Мас-медія, Статті

Вплив мультфільмів на психічний розвиток дитини

Вплив мультфільмів на психічний розвиток дитини
Вплив мультфільмів на психічний розвиток дитини

Останнім часом одним з найпоширеніших занять дітей дошкільного віку став перегляд мультфільмів. Але мультфільм давно перестав бути витвором мистецтва. Якщо раніше намагалися звертати увагу на цензуру і вкладали в кожен мультфільм якусь повчальну, пізнавальну ідею, то зараз тематика мультфільмів спантеличує. Вплив телебачення формує душу і розум дитини, виховує його смаки і погляди на світ.

Як впливають негативні сцени мультфільмів на формування емоційно-особистісної сфери дитини?

Сцена – агресія. Головні герої мультфільму агресивні, вони прагнуть завдати шкоди оточуючим, нерідко калічать або вбивають інших персонажів, причому подробиці жорстокого, агресивного ставлення багаторазово повторюються, детально розкриваються, «смакуються».

Наслідки перегляду сцени. Прояв жорстокості, безжалісності, невмотивованої злості та агресії дитиною в реальному житті.

Сцена – девіáнтна поведíнка (відхильна поведінка) героїв -яка не відповідає загальноприйнятим нормам. Порушує загальноприйняті правила, ніхто не карає, не ставить в кут, не говорить, що так робити не можна. Погані герої залишаються безкарними, оскільки немає пояснення що добре, а що погано.

Наслідки перегляду сцени. Закріплюється уявлення про допустимість подібних форм поведінки, знімаються табу, розхитуються еталони гарного і поганого вчинку, допустимої і неприйнятної поведінки. Формується стереотип вседозволеності. Дитина нехтує заборонами. Його уявлення про добро і зло стають розмитими.

Сцени з небезпечними для життя дитини формами поведінки, повторювати які в реальній дійсності нерозумно, недоцільно і небезпечно.

Наслідки перегляду сцени. Схильність до наслідування. Зниження у дитини інстинкту самозбереження, зниження чутливості до небезпеки, що може призвести до травми.

Сцени, де герої показують не властиву їхній статі поведінку, змішання гендерних ролей.

Наслідки перегляду сцени. Неадекватне формування у дитини уявлень про гендерні ролі, спотворення гендерної ідентичності.

Сцени зневажливого ставлення до людей, тварин, рослин. Показано безкарне знущання над старістю, немічністю, безпорадністю, слабкістю.

Наслідки перегляду сцени. Негативне спілкування з близькими дорослими і однолітками: цинічні висловлювання, непристойні жести, непристойна поведінка, грубість, безжалісність. Розвивається бездуховність, егоїзм, бездушність і жорстокість.

Використання несимпатичних, а часом навіть потворних героїв. Для дитини зовнішність героїв в мультфільмі має особливе значення. Позитивні персонажі повинні бути симпатичними або навіть красивими, а негативні – навпаки. Часто зустрічається, що всі персонажі жахливі, потворні і страшні незалежно від їх ролі.

Наслідки перегляду сцени. У дитини немає чітких орієнтирів для оцінки вчинків героїв.

Цілуються принц і принцеса – це перебір для формування психіки дитини. Герої цілуються, кокетують і всім своїм виглядом натякають на сексуальний підтекст. Мультиплікатори з кожним роком все більше і більше «роздягають» принцесу, щоб зробити її образ неймовірно привабливим.

Наслідки перегляду сцени. Дівчатка формують на основі такого способу стандарти своєї фігури і засмучуються, якщо не виходить бути схожими на свою улюблену героїню-красуню. Наслідки можуть бути жахливими – дівчатка замикаються в собі, комплексують, а хлопчики закохуються тільки в заповітних красунь.

На жаль, багато мультфільмів побудовані психологічно, педагогічно або етично безграмотно і можуть мати небезпечні для дитини наслідки.

Слід замислитися, якщо доросла людина не в змозі протистояти впливу ЗМІ, то яку ж небезпеку ця інформація чинить дітям. Діти відкрито вірять тому, що бачать по телевізору, особливо дошкільнята, адже вони вірять у казки. Мультфільми, де кіт знущається над мишкою, люди-роботи захоплюють Землю; реклама алкогольних напоїв та тютюнових виробів – все це згубно впливає на що формується особистість. У фільмах часто використовується ненормативна лексика, розпусні сцени в будь-який час доби. Мозок при багаторазовому повторенні інформації звикає до неї.

Виходить, що часто телевізор стає першим вихователем наших дітей, відсуваючи на другий план батьків і вихователів. Тому до вибору телепередач і мультфільмів треба підходити вкрай обережно.

Телебачення може перетворитися на невідворотне зло, яке ми самі пустили в свою оселю.

Пам’ятайте, ніякий мультфільм не замінить дитині живого спілкування з батьками, рідними, якого вона так потребує !

За матеріалами сайту www.maam.ru

Tags:

Залишити відповідь

*